Ga je aan de slag met een online videocampagne, deel hem dan op in 3 fasen:
Fase 1: Awareness
Dit is de fase waarin je prospect een bepaald probleem ervaart of voor een uitdaging staat, maar die nog niet kan benoemen. In deze fase is het belangrijk om hem kennis te laten maken met je brand.
Gebruik hier een brandvideo voor en laat je ‘Why’ zien.
Maar laat vooral zien dat je er bent.
Fase 2: Consideration
Je prospect weet nu wat voor probleem of uitdaging er ligt. Hij onderzoekt hoe hij dit kan oplossen.
Haak hierop in door gerichte video’s of animaties te maken waarin je concreet dit probleem benoemt en laat zien hoe jouw product of dienst dit oplost.
Zorg ervoor dat je verschillende versies maakt; breed, vierkant, staand, korte en wat langere versies, helemaal toegespitst op de verschillende social kanalen.
Fase 3: Decision
In deze fase gaat je prospect aanbieders vergelijken en een aanbieder kiezen. Geef hem online vertrouwen door video’s waarin je gebruikers aan het woord laat. En gebruik ‘retargeting’ om bezoekers die al op je website zijn geweest deze video’s te tonen.
Zo leidt je ze via een uitgekiende strategie naar jou toe.
Overal kun je film of animatie inzetten om je nieuwe verhaal over te brengen. #brandnewstories
Gratis sparringsessie
Meer weten over hoe je dit moet aanpakken? Vraag dan hieronder een gratis sparringsessie aan. We maken graag tijd voor jou vrij.