Brandvideo voor Amalia Kinderziekenhuis

Amalia Kinderziekenhuis brandvideo ‘Jong zijn is verhalen maken’

Prachtige brandvideo voor het Amalia Kinderziekenhuis van Radboudumc.

Uitdaging

Jaarlijks worden ongeveer 22.000 kinderen tussen 0 en 18 jaar in het Amalia kinderziekenhuis behandeld. Maar wat kun je verwachten als je onverhoopt in het Amalia Ziekenhuis terecht komt? Radboudumc Amalia Kinderziekenhuis vroeg ons om precies daar een film over te maken.

Aanpak

Na diverse gesprekken met het Amalia gingen we op zoek naar een mooi haakje om het verhaal van Amalia aan op te hangen. Gezamenlijk kwamen we uit bij ‘wat is jong zijn precies?’. We schreven het script, maakten een productiedocument waarin precies stond wie en wat we nodig hadden en verfilmden iedere scene. We monteerden de film tot een prachtige brandfilm.

Resultaat

De film is eerst intern op twee medewerkersbijeenkomsten gelanceerd. Volgens Radboudumc draagt de film ontzettend bij aan een trots gevoel en was 98% van de medewerkers direct verliefd op de film. Ze gaven reacties als ‘warm’, ‘prachtig’ en ‘ontroerend’.
Op social media kreeg de film veel supermooie reacties, vooral veel vanuit de doelgroep en hij is ontzettend veel gedeeld en geliked.

“Ik werk veelvuldig samen met Fourcorners, naar grote tevredenheid. De samenwerking is altijd prettig, ze zijn laagdrempelig bereikbaar, reageren en leveren snel, denken goed mee, adviseren, zijn super creatief en leveren werk van ontzettend hoge kwaliteit.”
Rian Karageorgos Communicatieadviseur bij Radboudumc