Schoevers

Schoevers branding campagne ‘Eentje van Schoevers’

Grote online branding campagne om het merk Schoevers te revitaliseren.

Uitdaging

Schoevers is een sterk merk dat al meer dan honderd jaar bestaat. Inmiddels heeft het last van een sterk verouderd imago als secretaresse-opleider. Tijd voor merkrevitaliserende campagne om te laten zien wat het betekent voor nieuwe studenten hoe het is om voor een Schoevers opleiding te kiezen en voor werkgevers wat ‘eentje van Schoevers’ betekent. Schoevers vroeg ons om deze branding videocampagne voor hen te ontwikkelen.

Aanpak

We ontwikkelden een campagne op twee lagen. Om awareness te creëren bedachten we een branding online commercial met een recruiter en directeur in de hoofdrol en op de tweede ‘interest’ laag lieten we succesvolle oud-Schoevers studenten, echte powervrouwen, in online videoportretten aan het woord over Schoevers. Allen met een ander ‘verhaal’ en in een andere fase van hun carrière.

De online commercial kreeg een 15 sec. versie en een 6 sec. YouTube preroll versie, in 16:9, 5:4 en 9:16 formaat. Daarnaast maakten we 5 x 15” en 60” videoportretten met de powervrouwen van Schoevers in de hoofdrol in verschillende formaten, met en zonder ondertiteling en met verschillende end cards/pay offs.

Resultaat

Met deze nieuwe online branding campagne heeft Schoevers nu alle videotools in handen om het merk te revitaliseren. De campagne, die uitgerold wordt in samenwerking met mediabureau Initiative, draait momenteel op social media. Binnenkort delen we hier de resultaten.

Videoportretten

Hieronder zie je twee van de vijf videoportretten die we ontwikkeld hebben, een voorbeeld van een 15″ versie en een van een 60″ versie.

Setfoto’s

“Bedankt voor alle mooie video’s en super prettige samenwerking. Ik ben echt heel enthousiast over jullie flexibiliteit en manier van werken.”
Esther Moolenaar, brandmanager Schoevers NCOI Opleidingen