Wat een tof idee! De makers van deze videoclip hebben zich laten inspireren door stockmateriaal. U weet wel, van die perfecte plaatjes die je uit een beeldbank kunt trekken. Over de top gelikt en te mooi om waar te zijn.
Regisseur van de clip is Keith Schofield en de band heet Darwin Deez. Het concept is gebaseerd op het verhaal van een jongeman die verliefd wordt, maar die het meisje van zijn dromen nooit leert kennen. Zij leeft ondertussen een fijn leventje, leert iemand kennen, trouwt en krijgt kindjes, terwijl de frontman van Darwin Deez voor altijd alleen blijft. Een sneu verhaal dus wat totaal niet strookt met de cheesy doch emotieloze stockbeelden. Juist die combinatie maken de video zo absurd. En briljant, als je het mij vraagt.
Over de auteur
Suzanne Braaksma
Mensen raken met verhalen en voice-over teksten die ik als copywriter voor onze branding films schrijf. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Daarnaast ben ik, samen met Lex Schmeetz, de drijvende kracht achter onze nieuwe strategie om onze opdrachtgevers nog duidelijker te laten ervaren wat het betekent als je een branding film agency als Fourcorners inschakelt. Strategisch videomarketing advies is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom blog ik hier ook graag over. Kundalini yoga is mijn mezelf-opruim-religie. Zoals Russell Brand het mooi zegt: "Kundalini yoga is de crack cocaine of yoga. If Hatha is mild weed high, Iyengar is a deep hash glow and Ashtanga is amphetamine, Kundalini blows the f**cking doors off."