Branding campagne ‘Eentje van Schoevers’
Grote online branding campagne om het merk Schoevers te revitaliseren, uitgewerkt in twee fasen: SEE & THINK.
Uitdaging
Schoevers is een sterk merk dat al meer dan honderd jaar bestaat. Het had last van een sterk verouderd imago als secretaresse-opleider. Tijd voor merkrevitaliserende campagne om nieuwe studenten te laten zien dat je met Schoevers meer waard bent en aan werkgevers wat ‘eentje van Schoevers’ betekent. Voor Schoevers bedachten en ontwikkelden we videocontent voor een campagne op 2 lagen binnen de customer journey: SEE & THINK. Bovenstaande video is de commercial uit de SEE-fase.
Aanpak
SEE: Om awareness te creëren bedachten we een branding online commercial met een recruiter en directeur in de hoofdrol.
THINK: Deze commercial wordt in de opvolgende THINK-fase waarin mensen informatie zoeken en vergelijken opgevolgd door 6 sterke videoportretten van oud-Schoevers studenten over Schoevers. Ieder met een ander verhaal en in een andere fase van hun carrière. Hiermee bevestigen deze powervrouwen dat je met Schoevers écht meer waard bent.
We ontwikkelden alle video’s in diverse formaten, geschikt gemaakt voor gebruik op ieder kanaal.
Resultaat
Met deze nieuwe online branding campagne heeft Schoevers alle videotools in handen om het merk te revitaliseren. De campagne is succesvol uitgerold in samenwerking met mediabureau Initiative, heeft tot zeer goede resultaten geleid en zorgde voor hoge resultaten op alle gedrag statements (denk aan: zet mij aan om meer informatie op te vragen van Schoevers).
Videoportretten THINK-fase
Hieronder twee van de vijf videoportretten die we ontwikkeld hebben voor de THINK-fase, een voorbeeld van een 15″ versie en een van een 60″ versie.
Setfoto’s