Interne en online videocampagne voor Tio
Een sterke online, merkrevitaliserende videocampagne om nieuwe studenten te werven voor Tio, uitgewerkt in 2 fasen binnen de customer journey: SEE en THINK. Voorafgaand daaraan maakten we 3 interne animaties om medewerkers te informeren en te enthousiasmeren over de nieuwe positionering.
Uitdaging videocampagne
Tio is dé opleider voor enthousiaste en gedreven studenten die hun potentie willen verzilveren. Omdat het imago van de hogeschool verouderd was is er in 2022 gewerkt aan een herpositionering. Tio vroeg ons om een online videocampagne te ontwikkelen voor deze nieuwe positionering waarmee het merk Tio werd gerevitaliseerd met extra nadruk op de business opleidingen. We adviseerden, bedachten en maakten campagnevideo’s voor 2 lagen binnen de customer journey: SEE en THINK. Bovenstaande video is er een uit de SEE-fase. Naast deze online campagne maakten we 3 animaties waarmee we alle medewerkers meenamen in het hoe en waarom van de nieuwe positionering.
Aanpak videocampagne
SEE: Om awareness te creëren in de SEE-fase maakten we een 20 seconde SEE commercial in twee versies, geschikt voor A/B testing. De kern vormde het nieuwe mantra van Tio; Wij zijn Tio. Ook maakten we hier een 60 seconde versie van. Onderstaand een van de twee video’s.
THINK: Deze SEE commercials worden in de opvolgende THINK-fase waarin mensen informatie zoeken en vergelijken opgevolgd door 6 speelse videoportretten van studenten die vertellen waarom Tio zo’n goede opleiding is.
Resultaat
De campagne is net gestart. We zullen de resultaten hier updaten.
Commercial SEE-fase
Hieronder zie je een van de 2 commercials uit de SEE-fase.
De video’s zijn ontwikkeld in 20 seconde, 6 seconde en 60 seconde versies in diverse formaten (16:9, 1:1 en 9:16), geschikt gemaakt voor gebruik op ieder kanaal. Ook hebben we voor de ondertitels gezorgd.
THINK-videoportretten: 6 seconde versie
Onderstaand nog een voorbeeld van een 6 seconde versie van een van de 6 THINK-video’s:
Setfoto’s
. f