Bedrijfsfilm maken?

Categorie: Tips & Trucs
Checklist

Bedrijfsfilm maken? Dat kun je tegenwoordig zelf. Telefoon in de aanslag, paar shots maken, juiste nabewerkings appje downloaden, filtertje hier, filtertje daar.. Niet dan? Nee, inderdaad. Een goede bedrijfsfilm maak je niet zelf. Anders was je wel filmmaker geworden. Heb je geen ambitie om zelf aan de slag te gaan maar wil je wél weten wat er bij komt kijken als je een bedrijfsfilm laat maken? Dan zit je hier goed. We geven je een globaal overzicht van de te nemen stappen zodat jij weet waar je aan toe bent als je een bedrijfsfilm gaat maken. Gelijk aan de slag?

Neem contact op

Onze concepten worden stuk voor stuk op maat gemaakt. Zo weten we zeker dat we unieke content leveren, en dat deze doet wat hij moet doen; bijvoorbeeld jouw product of dienst verkopen. Wil je het proces versnellen en zo geld besparen? Denk dan voor je een offerte aanvraag doet vast eens na over de onderstaande onderwerpen:

Doelgroep

Een van de dingen die ons het meest ligt, is ons verplaatsen in jouw doelgroep. Dat is mooi, want op die manier weten wij hoe we deze groep het best kunnen bereiken. Het is daarvoor noodzakelijk dat we weten wat voor groep mensen jouw doelgroep is. Leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, persoonlijke interesses, achtergrond; des te meer info wij hebben, des te beter kunnen wij onze film aan laten sluiten op de belevingswereld van deze groep. En dat is precies wat we willen, want op basis van deze kennis weten wij hoe we de boodschap het beste binnen kunnen laten komen.

Boodschap

Wellicht wat voor de hand liggend, maar toch erg belangrijk.. Neem je boodschap goed onder de loep. Wat moet je doelgroep na het zien van de film onthouden?

Doel

Welk doel wil je met de film behalen? Wat moet je doelgroep na afloop doen? En wat is precies de call-to-action?

Look & feel & tone of voice

Wij zorgen er voor dat de bedrijfsfilm aansluit bij jullie huisstijl en manier van communiceren. Als je alle info die wij nodig hebben van tevoren al klaar zet kunnen wij snel doorpakken en dat scheelt tijd (en vaak ook geld!). Ook is het fijn als we weten wat jullie mooi vinden. Maak eens een inspiratierondje langs de concurrentie of juist langs bedrijven die niet ‘in jullie zakelijke straatje passen’ maar die je desalniettemin bewonderd en cluster je bevindingen. Je geeft ons er een zetje mee in de goede richting en kunnen op basis daarvan een passende stijl ontwikkelen. Ook fijn; deze stijl kunnen we ook in eventuele volgende films toepassen.

Bedrijfsfilm maken?

Weet je genoeg en wil je aan de slag? We kunnen ons voorstellen dat je vooral ook heel benieuwd bent naar de kosten van een bedrijfsfilm. De snelste manier om daar achter te komen is om contact met ons op te nemen en een vrijblijvende offerte aan te vragen.

Offerte aanvragen

 

Over de auteur
Suzanne Braaksma Mensen raken met verhalen en voice-over teksten die ik als copywriter voor onze branding films schrijf. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Daarnaast ben ik, samen met Lex Schmeetz, de drijvende kracht achter onze nieuwe strategie om onze opdrachtgevers nog duidelijker te laten ervaren wat het betekent als je een branding film agency als Fourcorners inschakelt. Strategisch videomarketing advies is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom blog ik hier ook graag over. Kundalini yoga is mijn mezelf-opruim-religie. Zoals Russell Brand het mooi zegt: "Kundalini yoga is de crack cocaine of yoga. If Hatha is mild weed high, Iyengar is a deep hash glow and Ashtanga is amphetamine, Kundalini blows the f**cking doors off."