De Persgroep is de overkoepelende organisatie van de Volkskrant, het Parool, AD en Trouw. In opdracht van De Persgroep maakten we voor iedere krant een film die laat zien wie de lezer is en wat ze zo waarderen aan ‘hun’ krant. We interviewden lezers en filmden ze in hun eigen dagelijkse omgeving om zo een goed beeld te geven van wie die lezer nou eigenlijk is. Ook produceerden we een algemene, overkoepelende film over alle titels van De Persgroep.
Negen films
Al met al een hele toffe klus, en inmiddels zijn we in totaal zelfs negen films verder. Want naast de vier films voor de Volkskrant, Parool, AD en Trouw en de algemene film maakten we ook vier korte films die de Persgroep gebruikte voor hun bijeenkomst voor adverteerders die dit keer in Hamburg plaats vond. We ontwikkelden een korte animatie intro, en vier korte films over de respectievelijke kranten waarin de hoofdredacteur aangeeft waar zijn of haar krant voor staat.
Erg gaaf om dit met en voor de Persgroep te mogen doen!