Dutch Promo Awards

Categorie: Inspiratie

Woensdagavond wees De Wereld Draait Door Nederland ons op het bestaan van de Dutch Promo Awards. De Dutch Promo Award is in het leven geroepen om het Nederlandstalige werk van promo makers in Nederland en België meer aandacht te geven. Supergoed natuurlijk, want zoals Leo van der Goot in DWDD uitlegt, zijn deze promomakers gezamenlijk goed voor 1500 (!!!) uur promo materiaal per jaar.

Uit de 205 ingezonden promo’s kiest de jury de winnaars van de 16 verschillende categorieën. Iedere categorie kent een winnaar en uiteindelijk kiest de jury uit deze 16 categorieën nog weer de promo der promo’s, degene die ‘overall’ de allerbeste is.

DWDD besteedde natuurlijk terecht aandacht aan deze prijs, want de makers van de promo’s op de Neerlansche TV worden helaas niet dagelijks in het zonnetje gezet, terwijl sommigen echt juweeltjes van promo’s monteren. De favorieten van Jean van de Velde en Leo van der Groot in DWDD waren goed, maar de topper was toch wel de promo van de november dans maand van Net 5. Sjoerd Bleumink was verantwoordelijk voor dit sterke staaltje montage. En laten wij Sjoerd nou net kennen..

Gistermiddag werden de Dutch Promo Awards in studio 33 op het Media Park in Hilversum uitgereikt. Wij waren natuurlijk fan van de steengoede promo van Sjoerd en de jury was het met ons eens. Na een vreugdevolle sms van Sjoerd was het duidelijk. De promo van de november dans maand van Net 5 was winnaar in de categorie muziek en won ook nog eens brons in de categorie promo der promo’s!!

Wij feliciteren Sjoerd met zijn prijzen en zullen wat beter op de promo’s van Net 5 letten. Want zulke juweeltjes wil je toch niet missen?!

Foto via

Over de auteur
Suzanne Braaksma Mensen raken met verhalen en voice-over teksten die ik als copywriter voor onze branding films schrijf. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Daarnaast ben ik, samen met Lex Schmeetz, de drijvende kracht achter onze nieuwe strategie om onze opdrachtgevers nog duidelijker te laten ervaren wat het betekent als je een branding film agency als Fourcorners inschakelt. Strategisch videomarketing advies is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom blog ik hier ook graag over. Kundalini yoga is mijn mezelf-opruim-religie. Zoals Russell Brand het mooi zegt: "Kundalini yoga is de crack cocaine of yoga. If Hatha is mild weed high, Iyengar is a deep hash glow and Ashtanga is amphetamine, Kundalini blows the f**cking doors off."