Veel bedrijven (B2B, maar ook B2C) menen dat ze serieus moeten zijn om serieus genomen te worden. Er zit een kern van waarheid in, maar je kunt er ook in doorslaan. Resultaat: gortdroge (online) video’s en beeldcontent die hun doel totaal voorbij schieten. Zonde van de investering! Verdiep je in corporate storytelling.
Storytelling is key
Of het nou gaat om B2B of B2C, wij geloven in de kracht van corporate storytelling; het vertellen van een verhaal. En hoe laat je een verhaal goed overkomen? Door het persoonlijk te maken. Die persoonlijke touch maakt het geloofwaardig, en zorgt dat de boodschap goed binnen komt. Mond-tot-mond reclame werkt nou eenmaal beter dan droge sales, óók als we het over B2B hebben. Wij mensen doen namelijk zaken met mensen. En dus worden we op dezelfde manier getriggerd als onze eigen prospects, relaties en opdrachtgevers. Een wetenschap die we soms nog wel eens vergeten, maar die oh zo belangrijk is..
Laat je boodschap plakken
Ook willen we je meegeven dat je niet bang moet zijn om een vleug humor of een verrassende insteek te gebruiken. Het helpt om de boodschap beter te laten plakken. En ja, dit geldt voor B2C films, maar óók voor zakelijke video’s. Denk bijvoorbeeld aan de B2B video van Volvo Trucks met Jean Claude Van Damme die onlangs viraal ging. Ijzersterk. En bekijk het voorbeeld hierboven, van stockmateriaal aanbieder Dissolve. Zij maakten een te gekke bedrijfsfilm die volledig bestaat uit stockmateriaal dat ze uit hun eigen database hebben getrokken. Een corporate video (B2B) met een flinke portie humor maar die ondertussen heel goed laat zien wat er allemaal mogelijk is met de beelden van Dissolve. Gaaf toch?!
Durf een toon te zetten met corporate storytelling
Dus; wees niet bang om een toon te zetten. Zolang die toon bij het bedrijf of de organisatie in kwestie past kan het de boodschap alleen maar versterken. We zijn heel benieuwd naar (nog meer) goede B2B en B2C voorbeelden van corporate storytelling, wie biedt?!