SunLED Health: hoe verkoop je innovatie zonder fysiek product?
Stel, je investeert jaren in onderzoek en ontwikkelt een revolutionaire technologie.
Je hebt patenten, je hebt proof-of-concept, maar nog geen tastbaar product.
Hoe overtuig je je doelgroep om jouw innovatie te omarmen?
Dat is precies de uitdaging waar veel high-techbedrijven voor staan én waar krachtige visuele storytelling het verschil maakt.
Uitdaging
SunLED Life Science ontwikkelt een innovatieve LED-technologie die aantoonbaar bijdraagt aan fysieke én mentale gezondheid.
Maar hoe breng je zo’n abstract, wetenschappelijk concept tot leven zonder fysiek product, zonder demonstratiemodel?
Onze aanpak
We ontwikkelden twee krachtige animaties om het verhaal van SunLED tastbaar te maken:
- * Een inspirerende 3D-video die de werking en voordelen van de technologie laat zien.
- * Een marktgerichte video die de toepassingen in verschillende sectoren verbeeldt.
De combinatie van 3D-animatie, storytelling en strategische opbouw zorgt ervoor dat de technologie niet alleen wordt uitgelegd, maar écht wordt ervaren.
Resultaat
Na zeven jaar onderzoek, ontwikkeling en validatie werd de innovatie van SunLED Life Science wereldwijd opgemerkt. TIME Magazine gaf SunBooster een Special Mention in de lijst van Best Inventions of 2025, en op de IFA in Berlijn won het project de Innovation Award voor Best in Digital Health.
Kort daarvoor werden de eerste grote samenwerkingen realiteit: een manufacturing- en supply agreement met Intretech in China en een distributiedeal met Quantis Electronics. Daarmee wordt de SunBooster, gebaseerd op near-infrared light technology voor energie, focus en welzijn, vanaf november 2025 beschikbaar in de Benelux, Duitsland en Scandinavië.
De door Fourcorners ontwikkelde video’s hielpen om die doorbraak zichtbaar te maken. Ze worden strategisch ingezet op social media en internationale beurzen om investeerders, partners en consumenten te overtuigen van de waarde van de technologie.
Want zien is geloven én voelen dat je vooroploopt.