Employer branding campagne voor Actief Werkt!
Een sterke employer branding campagne voor uitzendorganisatie Actief Werkt!, uitgewerkt in 3 fasen: SEE, THINK & DO.
Uitdaging
Actief Werkt! wilde een employer branding campagne starten om verschillende doelgroepen te interesseren in een overstap naar het vak intercedent. Voor Actief Werkt! bedachten en ontwikkelden we videocontent voor een campagne op 3 lagen binnen de customer journey: SEE, THINK & DO. Bovenstaande video is een uit de SEE-fase.
Aanpak
SEE: Om awareness te creëren in de SEE-fase bedachten we drie sterke commercials waarin iemand letterlijk de overstap maakt vanuit een andere branche naar het vak ‘intercedent’. We laten zien dat je echt direct aan de slag kunt in een ander vakgebied met de competenties die je al in huis hebt. Een persoon vanuit de horeca, een vanuit de supermarktbranche en eentje uit de reis- en hospitalitybranche.
THINK: Deze 3 commercials worden in de opvolgende THINK-fase waarin mensen informatie zoeken en vergelijken opgevolgd door 6 sterke videoportretten van intercedenten die al een carriereswitch naar Actief Werkt! hebben gemaakt. Hiermee bevestigen deze medewerkers dat een overstap naar Actief Werkt! een goede keuze is.
DO: Tijdens de opnamen voor de SEE en DO-fase maakte onze fotograaf hoge kwaliteit fotomateriaal voor gebruik in .gifjes, banners, social posts in de DO-fase om de doelgroep te overtuigen en voor conversie te zorgen.
Resultaat
De campagne wordt erg enthousiast ontvangen. Al in de eerste week van de campagne kwamen er sollicitaties binnen.
Videoportretten THINK-fase
Hieronder zie je een van de zes videoportretten van intercedenten die zelf een carrierestap naar Actief Werkt! hebben gemaakt, die we ontwikkeld hebben in diverse formaten, geschikt gemaakt voor gebruik op ieder kanaal.
DO-fase
Voorbeelden van het gebruik van onze fotografie in social posts in de DO-fase: